Caractéristiques
- Poids du colis: 0,009kg
- Largeur d'expédition: 83mm
- Longueur d'expédition: 146mm
- UPC: 000000000253
Le prix inclut la TVA mais pas la livraison .
Référence: 206025002
N° fabr.: CS0025B
000000000253 Les kits de ressorts de détente pour compétition réduisent le poids de la détente des lourdes détente d'origine d'environ 2½ lbs, offrant ainsi une détente beaucoup améliorée et une meilleure précision. Le #25A s'adapte à tous les pistolets Browning Hi-Power pré-’91 et comprend (1) ressort de chien de 22 lb, (1) ressort de retour de détente à puissance réduite et (1) ressort de percuteur à puissance réduite. Le #25B s'adapte aux pistolets Hi-Power de 1991 et ultérieurs et comprend (1) ressort de chien de 22 lb et (1) ressort de percuteur à puissance réduite.Le prix inclut la TVA mais pas la livraison .
Les kits de ressorts de détente pour la compétition réduisent le poids de traction des déclencheurs lourds d'usine d'environ 2½ lbs, offrant ainsi une détente beaucoup plus nette et une meilleure précision.
Acier ressort. #25A comprend (3) ressorts. #25B comprend (2) ressorts.
Decent kit, but there were some problems 08/04/2013
Decided to replace the springs with lighter ones along with a trigger job on the old Hi-power. Installation was a breeze, and everything was good until I reassembled the gun and it would not function correctly. The hammer was binding. Took it all apart and found the replacement spring for the hammer was about 1/4" longer than the original and was fully compressed and binding before the hammer was fully cocked. Ended up having to cut the spring down to get it to the correct length. After that everything functions fine. The kit I ordered was part no. 206-025-001 for the pre-91 Hi-power, as my Hi-power is a 1973. Maybe I got the spring from a later Hi-power by mistake? Not too sure.
Misleading 31/05/2012
I installed these springs on a new BHP MK3 which originally measured 9.25 lbs at the trigger. After installation the trigger measured 9.25 lbs. The hammer spring was 4 coils longer than the stock or another manutacturer's replacement springs. This means you either have to cut the coils or pre-load the spring extensively to install it on the strut. So unless your hammer / sear interface angle is positive or neutral with really rough surfaces these parts will do little to help the trigger pull. Modifications to the sear spring pressure will however produce changes in the trigger pull weight.
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