Améliore le fonctionnement de ton fusil AK !
La plateforme AK, bien que célèbre pour sa fiabilité et sa durabilité dans des conditions de combat, a un défaut bien connu : son système de gaz est largement sur-gazé. Heureusement, le marché a réagi en proposant une solution sous la forme du KNS Precision AK Adjustable Gas Piston.
Comment savoir si ton fusil AK a besoin d'une meilleure régulation du gaz ?
Rends-toi au stand de tir, tire quelques balles et observe à quelle distance tes douilles s'éjectent. Si elles tombent à plus de 15 pieds, il te faut le KNS Precision AK Adjustable Gas Piston. Ce système aide à réduire l'usure de l'arme, offrant ainsi une durée de vie opérationnelle plus longue.
- Utilise le bloc de gaz existant
- Piston de petit calibre conçu pour .223 Rem., 5.56 NATO et 5.45x39mm
- Piston de grand calibre conçu pour 7.62x39mm, .308 Win. et 7.62x54R
- Compatible avec les fusils AKM, AK-74, VEPR, PSL et M92
Chaque KNS Precision AK Adjustable Gas Piston peut être installé sans l'aide d'un armurier en seulement 10 minutes, te permettant de retourner au stand de tir avec un minimum de temps d'arrêt.
The AK platform, though renowned for its reliability and durability in battlefield conditions, has a well-known flaw: its gas system is hugely overgassed. Luckily, the market stepped up to provide a solution in the form of the KNS Precision AK Adjustable Gas Piston. How do you know if your AK-style rifle needs better gas regulation? Head to the range, fire a few rounds and see how far your brass ejects. If it's hitting the ground more than 15 feet away, then you need the KNS Precision AK Adjustable Gas Piston. This setup helps to reduce wear on the gun, providing for a longer operating life. Uses existing gas block Small-caliber piston designed for .223 Rem., 5.56 NATO and 5.45x39mm Large-caliber piston designed for 7.62x39mm, .308 Win., and 7.62x54R Fits AKM, AK-74, VEPR, PSL and M92 rifles Each KNS Precision AK Adjustable Gas Piston can be installed without the use of a gunsmith in the space of 10 minutes, ensuring you can get back onto the range with little downtime.
* Vepr and Saiga Pistons will require drilling through the op-rod after screwing the piston into the carrier, due to variations in the staking location. These Op-Rods are Phosphated instead of Nitrided to allow easy drilling.*